Journal of Technology and Information Education 2016, 8(2):105-116 | DOI: 10.5507/jtie.2016.022

INOVATÍVNY PRÍSTUP HODNOTENIA ŽIAKOV V PREDMETE TECHNIKA S VYUŽITÍM ELEKTRONICKÝCH INTERAKTÍVNYCH ÚLOH

Milan ĎURIŠ, Roman STADTRUCKER
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Základná škola s materskou školou Mateja Bela Funtíka v Očovej

Príspevok sa zameriava na analýzu súčasných trendov elektronického hodnotenia žiakov vo formálnom vzdelávaní. Dôraz je kladený na uplatňovanie formatívneho hodnotenia žiakov v kognitívnej oblasti pri opakovaní a upevňovaní učiva v technických predmetoch s využitím informačných a komunikačných technológií. Pre tento účel autori príspevku vytvorili súbor elektronických interaktívnych úloh určený pre predmet Technika v nižšom strednom vzdelávaní.

Klíčová slova: elektronické hodnotenie žiakov, formatívne hodnotenie žiakov, technické vzdelávanie, súbor elektronických úloh

Vloženo: 31. březen 2016; Přijato: 8. červenec 2016; Zveřejněno online: 8. červenec 2016; Zveřejněno: 27. říjen 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ĎURIŠ, M., & STADTRUCKER, R. (2016). INOVATÍVNY PRÍSTUP HODNOTENIA ŽIAKOV V PREDMETE TECHNIKA S VYUŽITÍM ELEKTRONICKÝCH INTERAKTÍVNYCH ÚLOH. Journal of Technology and Information Education8(2), 105-116. doi: 10.5507/jtie.2016.022
Stáhnout citaci

Reference

  1. Boyle, A., & Hutchison, D. (2009). Sophisticated tasks in e-assessment: what are they and what are their benefits? Assessment & Evaluation in Higher Education [online]. 34(3) [cit. 2014-03-01]. Dostupné z WWW: <http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/02602930801956034>. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Crisp, G. (2011). Teacher´s Handbook on e-Assessment [online]. [cit. 2013-11-30]. Dostupné z WWW: <http://www.transformingassessment.com/moodle/file.php/84/Handbook_for_teachers.pdf>.
  3. Dunn, K. E., & Mulvenon, S. W. (2009). A Critical Review of Research on Formative Assessment: The Limited Scientific Evidence of the Impact of Formative Assessment in Education. Practical Assessment, Research & Evaluation [online]. 14(7) [cit. 2015-07-05]. Dostupné z WWW: <http://pareonline.net/getvn.asp?v=14&n=7>.
  4. Hench, T. (2014). E-assessment: Past, Present and Future. International Journal of e-Assessment [online]. 1(1) [cit. 2014-08-22]. Dostupné z WWW: <http://journals.sfu.ca/ijea/index.php/journal/article/viewFile/64/66>.
  5. Kalaš, I. et al. (2013). Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava: SPN - Mladé letá.
  6. Klecker, B. M. (2007). The Impact of Formative Feedback on Student Learning in an Online Classroom. Journal of Instructional Psychology. [online]. 34(3) [cit. 2016-03-03]. Dostupné z WWW:<https://www.learntechlib.org/p/99806/>.
  7. McMillan, J. H., Venable, J. C., & Verier, D. (2013). Studies of the Effect of Formative Assessment on Student Achievment: So Much More is Needed. Practical Assessment, Research & Evaluation. [online]. 18(2) [cit. 2015-08-08]. Dostupné z WWW: <http://pareonline.net/getvn.asp?v=18&n=2>.
  8. Redecker, Ch. (2013). The Use of ICT for the Assessment of Key Competences [online]. [cit. 2013-10-10]. Dostupné z WWW: <http://boletines.prisadigital.com/JRC76971.pdf>.
  9. Redecker, Ch., & Johannessenn, Ø. (2013). Changing Assessment - Towards New Assessment Paradigm Using ICT. European Journal of Education [online]. 48(1) [cit. 2014-08-20]. Dostupné z WWW: <http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.111/ejed.12018/pdf>. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Ripley, M. (2009). Transformational Computer-based Testing [online]. In The Transition to Computer-Based Assessment. [cit. 2014-08-15]. Dostupné z WWW: <http://www.gesci.org/assets/files/reporttransition.pdf>.
  11. Shewbridge, C. et al. (2014). OECD Reviews of Evaluation and Assessment in Education: the Slovak Republic 2014. [online]. OECD Publishing, 2014. [cit. 2016-05-25]. Dostupné z WWW: <http://www.oecd-ilibrary.org/education/oecd-reviews-of-evaluation-and-assessment-in-education-slovak-republic-2012_9789264117044-en>. Přejít k původnímu zdroji...
  12. Shute, V. J., & Kim Y. J. (2014). Formative and stealth assessment. New York: Springer. Přejít k původnímu zdroji...
  13. Sim, G., Holifield, P., & Brown, M. (2004). Implementation of computer assisted assesment: lessons from the literature. Research in Learning Technology [online]. 12(3) [cit. 2013-12-20]. Dostupné z WWW: <http://www.researchinlearningtechnology.net/index.php/rlt/article/download/11255/12948>. Přejít k původnímu zdroji...
  14. Van Der Kleij, F. M., Feskens, R. C. W., & Eggen, T. J. H. M. (2015). Effects of feedback in a computer-based learning environment on students' learning outcomes: A meta-analysis. Review of Educational Research [online]. 85(4) [cit. 2016-03-03]. Dostupné z WWW: <http://doi:10.3102/0034654314564881>. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Wang, T. (2008). Web-based quiz-game-like formative assessment: Development and evaluation. Computers & Education [online]. 51(3) [cit. 2016-03-03]. Dostupné z WWW: <http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131507001467>. Přejít k původnímu zdroji...