JTIE 2011, 3(2):44-48 | 10.5507/jtie.2011.025

EVALUATION CRITERIA OF ELECTRONIC EDUCATION MATERIALS DISPLAYED BY WEB BROWSERS

Petr PEXA
Katedra informatiky, Pedagogická fakulta JU, Jeronýmova 10, 371 15 České Budějovice, ČR

The article describes the results of research conducted within the dissertation thesis elaborated by the author among teachers at elementary and secondary schools in the South Bohemian region. Research informants classified selected criteria for evaluation of educational webpages via Q-metodology statistical method and tested their priority for creation and evaluation of teaching materials usable in real pedagogical process and displayed by web browsers.

Keywords: Computer technology, Information and communication technology, School information system, Educational websites, Evaluation of educational websites, Criteria for evaluation of educational websites.

Published: August 1, 2011

Download citation

References

  1. ČERNOCHOVÁ, M. a SIŇOR, S. Využití ICT ve školní praxi. Vzdělání pro život v informační společnosti. Praha: UK, 2005. ISBN 80-7290-202-4.
  2. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  3. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. 272 s. ISBN 97880-247-1369-4.
  4. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-796.
  5. KLEMENT, M. Problematika tvorby výukového software a jeho evaluace. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003.
  6. NACHMIAS, R., TUVI, I. Taxonomy of Scientifically Oriented Educational Websites (online). 1999 [cit. 2009-07-10]. URL: .
  7. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. 166 s. ISBN 80210-133-8.