Journal of Technology and Information Education 2017, 9(2):144-154 | DOI: 10.5507/jtie.2017.024
REALIZACE VZDĚLÁVACÍ OBLASTI ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
- Ostravská Univerzita, Česká republika
- Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika
Příspěvek přináší informace o výzkumném šetření, jehož cílem bylo získat relevantní data o současném stavu realizace vzdělávací oblasti Člověk a svět práce na 2. stupni základních škol v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Dílčími cíli bylo zjistit skutečné hodinové dotace pro tuto vzdělávací oblast, existenci odborně zaměřených učeben, volby realizovaných tematických okruhů apod. Na základě analýzy výsledků jsou navržena doporučení pro realizaci vzdělávací oblasti Člověk a svět práce tak, aby rozvoj žáků v oblasti technického vzdělávání odpovídal aktuálním společenským potřebám a zároveň měl potenciál naplňovat vize technické společnosti.
Klíčová slova: Člověk a svět práce, technická a pracovní výchova, výzkum.
Vloženo: 12. červen 2017; Přijato: 5. říjen 2017; Zveřejněno: 12. prosinec 2017 Zobrazit citaci
| ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- Dovalová, D. a A. Hašková. (2013). Aktuálne problémy technického vzdelávania na základných školách. Časopis Technika a vzdelávanie. Volume 2, Issue 2. p. 20 - 24.
- Hallström, J., Hultén, M. et Lövheim, D. (2013). The study of technology as a field of knowledge in general education: historical insights and methodological considerations from a Swedish case study, 1842 - 2010. International Journal of Technology and Design Education. Volume 24, Issue 2, Pages 121 - 139.
Přejít k původnímu zdroji... - Havelka, M. (2010). Dílčí posouzení stavu realizace výuky vzdělávací oblasti Člověk a svět práce na základních školách na základě analýzy školních vzdělávacích programů vybraných škol. Journal of Technology and Information Education. Volume 2. Issue 2. pp. 33 - 39. DOI 10.5507/jtie.2010.031.
Přejít k původnímu zdroji... - Honzíková, J. (2015). Pracovní výchova s didaktikou. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 252 p. ISBN 978-80-7452-111-9.
- Horká, H. et al. (2011). Studie ze školní pedagogiky. Brno: Masarykova univerzita, 77 p.
- Jones, A., de Vries, M. J. a C. M. Buntting (2009). International Handbook of Research and Development in Technology Education. Rotterdam; Boston: Sense Publishers.
Přejít k původnímu zdroji... - Kropáč, J. (2004). Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc:
- Univerzita Palackého v Olomouci. 223 p.
- Lukáčová, D. (2014). Technické vzdelávanie - súčasť všeobecného vzdelávania na Slovensku. Journal of Technology an Information Education. Volume 6, Issue 2. p. 4 - 8.
Přejít k původnímu zdroji... - Mrázek, M. (2016). Realizace vzdělávací oblasti Člověk a svět práce na základních školách (Diplomová práce). Ostrava: PdF OU.
- Pavelka, J. (2013). Návrh vzdelávacieho štandardu techniky pre nižší stupeň stredného vzdelávania v SR. Časopis Technika a vzdelávanie. Volume 2, Issue 2. p. 11 - 14.
- Rámcový vzdělávací program pro ZV. (2016). Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf.
- Scigiel, M.(1987). Dějiny pracovní výchovy. Brno: Univerzita J. E. Purkyně. 106 s. ISBN: neuvedeno.
- SPCR (2016). Podpora technického vzdělávání s Rokem průmyslu nekončí. Tisková zpráva Svazu průmyslu a dopravy ČR, 4.1.2016.
- Stebila, J. (2016). Aktuálne prístupy k inovatívnemu ponímaniu technického vzdelávania. Časopis Technika a vzdelávanie. Volume 5, Issue 1. p. 47 - 50.
- Stoffa, J. (2000). Terminológia v technickej výchově. Olomouc: Univerzita Palackého.
- Strukturální fondy (2016). Výzva č. 57 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. Dostupné z : https://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Microsites/IROP/Vyzvy/Vyzva-c-57-Infrastruktura-pro-zajmove,-neformalni-a-celozivotni-vzdel


