RT Journal Article SR Electronic A1 NUANGCHALERM, Prasart A1 PRACHAGOOL, Veena A1 DOSTÁL, Jiří T1 DIGITÁLNÍ VÝUKA STUDENTŮ UČITELSTVÍ BĚHEM PANDEMIE ONEMOCNĚNÍ COVID-19 JF Journal of Technology and Information Education YR 2021 VO 12 IS 2 SP 143 OP 151 DO 10.5507/jtie.2020.021 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0010.php AB Je známým faktem, že onemocnění způsobené koronavirem nebo jinak řečeno onemocnění COVID-19 se i nadále šíří celým světem, a to prostřednictvím našich společenských aktivit. U osob, které sledují zpravodajství zejména prostřednictvím sociálních médií a on-line statutů, může vyvolávat pocity paniky. Pandemie stále představuje obrovskou hrozbu pro náš každodenní život, naši zdravotní péči, společenské aktivity i pro řízení vzdělávacího procesu. Vzdělávání nicméně v tomto ohledu disponuje multimédii a dalšími nástroji, které řízení výuky pomáhají. V situaci způsobené pandemií onemocnění COVID-19 hraje důležitou roli "digital learning" neboli učení s digitálními technologiemi. Cílem předložené studie bylo zjistit míru připravenosti na učení s digitálními technologiemi u učitelů přírodovědných předmětů. Za tímto účelem byla použita metoda výzkumného šetření, uplatněná prostřednictvím dotazníků vyplněných 36 začínajícími a 38 zkušenými učiteli. Shromážděné výsledky byly analyzovány a zpracovány ve smyslu střední hodnoty, směrodatné odchylky a jednosměrné analýzy rozptylu. Z výsledků vyplývá, že zkušení učitelé přírodovědných předmětů vykazují ve většině případů vyšší míru připravenosti na učení s digitálními technologiemi než učitelé začínající. Při zkoumání jednotlivých složek učení s digitálními technologiemi vyšlo najevo, že zatímco míra připravenosti je vysoká, kreativita a inovativnost je v tomto ohledu spíše průměrná. Testováním jednotlivých složek digitálního učení se prokázalo, že na hranici významnosti 0,05 jsou výsledky signifikantní.