RT Journal Article SR Electronic A1 KOSTOLÁNYOVÁ, Kateřina A1 ŠARMANOVÁ, Jana T1 DVĚ METODY EVALUACE ADAPTIVNÍCH STUDIJNÍCH MATERIÁLŮ JF Journal of Technology and Information Education YR 2017 VO 9 IS 1 SP 43 OP 60 DO 10.5507/jtie.2016.009 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201701-0004.php AB V rámci tohoto příspěvku je adaptivním e-learningem nazývána individualizovaná e‑learningová výuka, která automaticky přizpůsobuje studijní materiál osobním charakteristikám každého studenta, jeho učebnímu stylu. Pro úspěch tohoto způsobu výuky jsou důležité kvalitně zpracované adaptovatelné učebnice s vysokou strukturalizací. Pro autora jde o nový a náročný způsob tvorby studijních materiálů, proto je důležitá zpětná vazba o jejich kvalitě. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře se dvěma novými metodami automatické evaluace. K analýze jsou použity metody statistické a metody získávání znalostí z dat. Příspěvek popisuje teoretický návrh obou typů evaluace i jejich ověření v praxi.