PT - JOURNAL ARTICLE AU - KOSTOLÁNYOVÁ, Kateřina AU - ŠARMANOVÁ, Jana TI - DVĚ METODY EVALUACE ADAPTIVNÍCH STUDIJNÍCH MATERIÁLŮ DP - 2017 Apr 30 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 43--60 VI - 9 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2016.009 IS - 1803537X AB - V rámci tohoto příspěvku je adaptivním e-learningem nazývána individualizovaná e‑learningová výuka, která automaticky přizpůsobuje studijní materiál osobním charakteristikám každého studenta, jeho učebnímu stylu. Pro úspěch tohoto způsobu výuky jsou důležité kvalitně zpracované adaptovatelné učebnice s vysokou strukturalizací. Pro autora jde o nový a náročný způsob tvorby studijních materiálů, proto je důležitá zpětná vazba o jejich kvalitě. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře se dvěma novými metodami automatické evaluace. K analýze jsou použity metody statistické a metody získávání znalostí z dat. Příspěvek popisuje teoretický návrh obou typů evaluace i jejich ověření v praxi.