RT Journal Article SR Electronic A1 KŘÍŽOVÁ, Michala T1 VÝUKA TVORBY PREZENTACÍ A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUKY JF Journal of Technology and Information Education YR 2015 VO 7 IS 1 SP 70 OP 80 DO 10.5507/jtie.2015.005 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201501-0005.php AB Příspěvek se zabývá vnímáním výuky tvorby prezentací a prezentačních dovedností na školách studenty vysokých škol. Shrnuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na výuku prezentací a chápání kvality prezentací v závislosti na výuce. Z šetření vyplývá, že výuka je převážně orientována na ovládání programu na tvorbu prezentací (nejčastěji MS PowerPointu) a nastavení pravidel tvorby prezentací. V příspěvku diskutujeme využití Badatelsky orientované výuky k vytvoření představy žáků o přípravě prezentací. Je zde představen návrh výuky včetně diskuze výhod a nevýhod tohoto přístupu. Naznačuje možné využití individuálního badatelského postupu k získání vlastní zkušenosti v oblasti prezentací a stanovení pravidel a zásad prezentací.