RT Journal Article SR Electronic A1 GLAZER, Alois A1 BENEDIKTOVÁ, Lenka T1 VYUŽITÍ M-LEARNIGU NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE SE ZAMĚŘENÍM NA STRATEGII BYOD JF Journal of Technology and Information Education YR 2024 VO 16 IS 1 SP 51 OP 72 DO 10.5507/jtie.2024.003 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202401-0003.php AB Mobilní dotykové zařízení (smartphone nebo tablet) vlastní dnes téměř každý z nás. Děti ve školním věku nejsou výjimkou. V našem článku se zaměřujeme na využití strategie BYOD (bring your own device, tedy přines si své vlastní zařízení) ve výuce na základní škole. Abychom zjistili, jakým způsobem jsou mobilní telefony nebo tablety žáků ve výuce zapojeny, realizovali jsme nejen dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory, ale také jsme navštívili několik vyučovacích hodin. Z výsledků realizované rešerše dostupných zdrojů a námi provedených šetření jsme získali informace, které nám pomohly sestavit pět návrhů využití vlastního mobilního zařízení žáka ve výuce. Tyto návrhy by měly pomoci učitelům se zavedením strategie BYOD do vlastní výuky. Námi vytvořené návrhy prezentujeme učitelské veřejnosti formou sady infografik prostřednictvím sociálních sítí.