PT - JOURNAL ARTICLE AU - Sosna, Tomáš AU - Vochozka, Vladimír TI - Pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování na základní škole DP - 2022 Dec 31 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 135--150 VI - 14 IP - 2 AID - 10.5507/jtie.2022.011 IS - 1803537X AB - Článek je zaměřen na pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování. Představuje ony tvořivé úlohy, které lze zařadit do výuky (například technické výchovy) 3D modelování na základní škole, a které podporují tvořivost žáků. Popsané zkušenosti jsou podloženy pilotním ověřením pomocí Torranceho figurálního testu, který byl využit v rámci výuky v experimentální i kontrolní skupině, a to jako pretest a posttest. Pilotní ověřování se uskutečnilo v období necelých čtyř měsíců na konkrétní základní škole v rámci výuky 3D modelování a 3D tisku. Závěrem jsou nabízeny jednotlivé úlohy, které mohou pomoci pedagogům k rozvoji tvořivosti žáků v rámci implementace 3D modelování do výuky či zájmové aktivity.