PT - JOURNAL ARTICLE AU - BAŤKO, Jan AU - FRANK, Filip AU - ROHLÍKOVÁ, Lucie TI - CHOVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY PŘI ŘEŠENÍ ÚLOH S ROBOTICKOU STAVEBNICÍ DP - 2021 Oct 18 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 41--63 VI - 13 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2021.007 IS - 1803537X AB - Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jak si žáci základní školy počínají při řešení úloh ze školní robotiky, které zahrnují prvky abstrakce a jejichž obtížnost v průběhu řešení stoupá. Vytvořena byla specifická sada patnácti testovacích úloh zaměřených na pohyb pojízdného robota v prostoru. Testování bylo provedeno ve dvou třídách žáků 6. ročníku základní školy. V příspěvku je prezentována pouze část výsledků získaných přímým pozorováním a analýzou videozáznamů. Je zde popsán proces adaptace žáků na práci v programovacím prostředí LEGO Mindstorms EV3 bez předchozích znalostí programování včetně genderových rozdílů a nejčastějších chyb.