PT Journal AU BATKO, J FRANK, F ROHLIKOVA, L TI CHOVANI ZAKU ZAKLADNI SKOLY PRI RESENI ULOH S ROBOTICKOU STAVEBNICI SO Journal of Technology and Information Education PY 2021 BP 41 EP 63 VL 13 IS 1 DI 10.5507/jtie.2021.007 DE robotika; roboticka stavebnice; zakladni skola; algoritmizace; programovani; LEGO Mindstorms EV3. AB Cilem naseho vyzkumu bylo zjistit, jak si zaci zakladni skoly pocinaji pri reseni uloh ze skolni robotiky, ktere zahrnuji prvky abstrakce a jejichz obtiznost v prubehu reseni stoupa. Vytvorena byla specificka sada patnacti testovacich uloh zamerenych na pohyb pojizdneho robota v prostoru. Testovani bylo provedeno ve dvou tridach zaku 6. rocniku zakladni skoly. V prispevku je prezentovana pouze cast vysledku ziskanych primym pozorovanim a analyzou videozaznamu. Je zde popsan proces adaptace zaku na praci v programovacim prostredi LEGO Mindstorms EV3 bez predchozich znalosti programovani vcetne genderovych rozdilu a nejcastejsich chyb. ER