RT Journal Article SR Electronic A1 HONZÍKOVÁ, Jarmila A1 SIMBARTL, Petr A1 BAJTOŠ, Ján T1 DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE JAKO NÁSTROJ ŠKOLNÍHO PODVÁDĚNÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLE JF Journal of Technology and Information Education YR 2021 VO 12 IS 2 SP 102 OP 111 DO 10.5507/jtie.2020.015 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202002-0008.php AB Problematika školního podvádění je velmi aktuální a diskutované téma již od druhé poloviny minulého století. Současné moderní technologie a v podstatě neomezený přístup studentů k internetu poskytují nové možnosti k získávání učebních materiálů, které jim usnadňují učení. Zároveň tyto možnosti umožňují studentům najít nové způsoby, jak ve školním prostředí podvádět. Škála podvádění pomocí informačně komunikačních prostředků je poměrně široká, od běžných počítačů až po smartwatch, neboli chytré hodinky. Na otázku, jaké způsoby školního podvádění preferují studenti středních škol v Čechách, na Slovensku a v Polsku, se pokusíme odpovědět v naší výzkumné studii.