PT Journal AU SERAFIN, C TI ROZVOJ TECHNICKEHO MYSLENI V NAVAZNOSTI NA ROZVOJ DIGITALNI GRAMOTNOSTI SO Journal of Technology and Information Education PY 2021 BP 93 EP 101 VL 12 IS 2 DI 10.5507/jtie.2020.014 DE technicka vychova; digitalni gramotnost; oborova didaktika. AB V soucasne dobe se otazka gramotnosti stala pomerne zasadnim spolecenskym fenomenem, ktery se vyviji spolu s rozvojem spolecnosti. Tyto dovednosti v historii lidstva nebyvaly samozrejmosti. Dnes je situace ve vetsine sveta jina a mira gramotnosti se tak stala vlastne ukazatelem kulturni vyspelosti. Zabyvame-li se tedy pojmem digitalni gramotnost, pojmem, ktery se stal fenomenem dnesni doby technologicky vyspele spolecnosti, logicky zde vidime vazbu mezi technickym myslenim, technickou gramotnosti (v tomto pripade spise technologickou gramotnosti) a gramotnosti digitalni. Prispevek se zabyva studii moznych aspektu rozvoje technickeho mysleni a tim, jak jsou ovlivnovany, pripadne podporovany ci jake zakonitosti se projevuji v teto oblasti spolus rozvojem digitalni gramotnosti. ER