RT Journal Article SR Electronic A1 ČERNÝ, Michal T1 POJETÍ INFORMAČNÍ GRAMOTNOSTI V ŠVP: ANALÝZA KURIKULA TŘÍ VYBRANÝCH STŘEDNÍCH ŠKOL JF Journal of Technology and Information Education YR 2020 VO 11 IS 2 DO 10.5507/jtie.2019.010 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201902-0008.php AB Kvalitativní empirická studie se zaměřuje na roli informační gramotnosti v kurikulu tří vybraných škol - gymnázia, zdravotnické školy s oborem praktická sestra a knihovnické střední školy. Využívá přitom dokumentovou analýzu tří školních vzdělávacích programů. Cílem článku je uchopení tématu informační gramotnosti ve zmíněných školách a sledování jeho předmětových, ale i průřezových přesahů. Nabízí pohled nikoli na to, jak je informační gramotnost učena, ale na její kurikulární uchopení ve školních vzdělávacích programech. Z analýzy se podařilo provést jak základní diskusi didaktickou, tak také sledovat hlavní témata nebo zajímavé aspekty, které s rozvoje informační gramotnosti souvisejí - její vztah s mediální gramotností, s kritickým myšlením, s kompetencemi k učení nebo snahu využít ji pro větší vazbu mezi vzdělávacím obsahem a okolním světem.