PT - JOURNAL ARTICLE AU - TOSSAVAINEN, Timo AU - JOHANSSON, Maria AU - FAARINEN, Ewa-Charlotte AU - KLISINSKA, Anna AU - TOSSAVAINEN, Anne TI - POHLED ŠVÉDSKÝCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ NA VYUŽITÍ DIGITÁLNÍCH NÁSTROJŮ V PREPRIMÁRNÍM MATEMATICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ DP - 2018 Dec 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 16--23 VI - 10 IP - 2 AID - 10.5507/jtie.2018.007 IS - 1803537X AB - Naše studie se zaměřuje na výzkum názorů studentů preprimární pedagogiky (počet = 94) na obsahové a metodické pojetí matematického vzdělávání na předškolní úrovni, především na využití digitálních nástrojů. Názory týkající se digitálních nástrojů se ukázaly jako všeobecně pozitivní. Studenti, kteří ve větší míře využívají digitální nástroje tvrdí, že matematické vzdělávání realizované v předškolním věku by mělo být zábavné. Nicméně méně souhlasí s tvrzením, že matematické lekce by měly být systematicky strukturovány nebo, že odpovědnost za matematické vzdělávání malých dětí nesou hlavně rodiče. Tito studenti rovněž méně souhlasili s tvrzením, že matematika je jednou z nejdůležitějších oblastí předškolního vzdělávání. Ochota převzít odpovědnost za matematické vzdělávání od rodičů dětí byla nejvíce signifikantním faktorem k vysvětlení názorů souvisejících s využíváním digitálních nástrojů.