RT Journal Article SR Electronic A1 BROSCH, Anna T1 MEDIÁLNÍ VÝCHOVA V POLSKU - POTŘEBY VERSUS REALITA JF Journal of Technology and Information Education YR 2017 VO 9 IS 1 SP 307 OP 317 DO 10.5507/jtie.2017.030 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201701-0027.php AB Mediální výchova by měla usilovat o rozvoj aktivně-tvořivého přístupu, který by se měl stát vhodnou alternativou k pasivnímu způsobu setkávání se s médii. Je proto významnou součástí vzdělávání, kterou je nicméně stále nezbytné zdokonalovat. Prozatím v polském vzdělávacím systému neexistuje jasná definice mediální gramotnosti, co by mělo být nazýváno mediální výchovou a jaké cíle by měla sledovat. V článku je uveden přehled historie mediální výchovy v polském vzdělávacím systému a praxe rozvoje mediální výchovy, vč. mediální gramotnosti. Výzkum se zaměřuje na postoje učitelů k mediální výchově a způsoby rozvoje mediální gramotnosti žáků.