PT Journal AU SIMBARTL, P TI VLIV POUZIVANI INTERAKTIVNICH UCEBNIC NA VYUKU SO Journal of Technology and Information Education PY 2017 BP 134 EP 140 VL 9 IS 1 DI 10.5507/jtie.2016.030 DE interaktivni ucebnice; zemepis; zakladni skola; multimedia AB Digitalni knihy jsou dnes rozsirenejsi. Protoze mohou tyto ucebnice lepe zprostredkovat informace, dalo by se predpokladat, ze by deti mohly mit lepsi studijni vysledky. Na zaklade naseho pedagogickeho experimentu jsme tuto myslenku overili. Pedagogicky experiment probihal celkem na dvou zakladnich skolach. V prvni skole byla jedna trida experimentalni (vyuzivala se interaktivni ucebnice) a dve kontrolni (pouzivaly se pouze papirove ucebnice). Pozitivni vliv byl prokazan pouze castecne. Po prozkoumani vsech vzorku testu z obou skol (celkem 134) a zohledneni ovlivnujicich faktoru jsme odmitli hlavni hypotezu: "Skupina vyucovana za pomoci interaktivni ucebnice dosahne lepsich studijnich vysledku z didaktickych testu na znalosti a myslenkove operace se znalostmi nez skupina vyucovana pouze pomoci papirovych ucebnic." ER