PT - JOURNAL ARTICLE AU - KŘÍŽOVÁ, Michala TI - VÝUKA TVORBY PREZENTACÍ A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUKY DP - 2015 Jun 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 70--80 VI - 7 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2015.005 IS - 1803537X AB - Příspěvek se zabývá vnímáním výuky tvorby prezentací a prezentačních dovedností na školách studenty vysokých škol. Shrnuje výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na výuku prezentací a chápání kvality prezentací v závislosti na výuce. Z šetření vyplývá, že výuka je převážně orientována na ovládání programu na tvorbu prezentací (nejčastěji MS PowerPointu) a nastavení pravidel tvorby prezentací. V příspěvku diskutujeme využití Badatelsky orientované výuky k vytvoření představy žáků o přípravě prezentací. Je zde představen návrh výuky včetně diskuze výhod a nevýhod tohoto přístupu. Naznačuje možné využití individuálního badatelského postupu k získání vlastní zkušenosti v oblasti prezentací a stanovení pravidel a zásad prezentací.