PT Journal AU KRIZOVA, M TI VYUKA TVORBY PREZENTACI A PREZENTACNICH DOVEDNOSTI S VYUZITIM BADATELSKY ORIENTOVANE VYUKY SO Journal of Technology and Information Education PY 2015 BP 70 EP 80 VL 7 IS 1 DI 10.5507/jtie.2015.005 DE vyuka prezentaci; pravidla tvorby prezentaci; badatelsky orientovana vyuka; dotaznikove setreni AB Prispevek se zabyva vnimanim vyuky tvorby prezentaci a prezentacnich dovednosti na skolach studenty vysokych skol. Shrnuje vysledky dotaznikoveho setreni zamereneho na vyuku prezentaci a chapani kvality prezentaci v zavislosti na vyuce. Z setreni vyplyva, ze vyuka je prevazne orientovana na ovladani programu na tvorbu prezentaci (nejcasteji MS PowerPointu) a nastaveni pravidel tvorby prezentaci. V prispevku diskutujeme vyuziti Badatelsky orientovane vyuky k vytvoreni predstavy zaku o priprave prezentaci. Je zde predstaven navrh vyuky vcetne diskuze vyhod a nevyhod tohoto pristupu. Naznacuje mozne vyuziti individualniho badatelskeho postupu k ziskani vlastni zkusenosti v oblasti prezentaci a stanoveni pravidel a zasad prezentaci. ER