PT - JOURNAL ARTICLE AU - KRIŠOVÁ, Zdeňka AU - POKORNÝ, Miroslav TI - ŘÍZENÍ PROCESU VÝUKY POMOCÍ ADAPTIVNÍHO POČÍTAČOVÉHO SYSTÉMU DP - 2015 Jun 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 55--69 VI - 7 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2015.004 IS - 1803537X AB - Snahou současného pedagogického výzkum je navrhnout a poté prakticky ověřit ucelený proces individuální personalizované výuky s podporou moderních informačních technologií. Tyto komplexní adaptivní modely výuky se co nejvíce snaží přiblížit potřebám a schopnostem každého studenta s cílem zajistit co nejefektivnější a nejrychlejší získání potřebných znalostí ve studované oblasti. V příspěvku je představena struktura adaptivního výukového systému, který obsahuje fuzzy expertní moduly k formalizaci rozhodovacích funkcí pedagoga i dvě adaptivní smyčky realizující přizpůsobení studijních materiálů dle učebního stylu a znalostí studenta a modifikující jeho postup učení.