PT - JOURNAL ARTICLE AU - FOJTÍK, Rostislav TI - SROVNÁNÍ PREZENČNÍ A DISTANČNÍ VÝUKY PROGRAMOVÁNÍ DP - 2015 Jun 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 35--42 VI - 7 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2015.002 IS - 1803537X AB - Cílem příspěvku je představit rozdíly mezi výukou programování v prezenční a distanční formě výuky. Autor ukazuje základní problematiku, obtíže a praktické zkušenosti s těmito formami a jejich specifika při výuce programování. E-learning přináší v systému vzdělávání mnohé výhody oproti tradičním formám. Na druhé straně tato forma obsahuje i nové obtíže, které vedou například k menší úspěšnosti studentů při studiu. Autor uvádí hlavní kritéria pro zvyšování kvality distanční výuky programování a praktické zkušenosti s výukou na Ostravské univerzitě. Na praktických ukázkách představuje konkrétní způsoby řešení problémů, které e-learning přináší v akreditovaném studiu.