RT Journal Article SR Electronic A1 LESSNER, Daniel T1 ANALÝZA VÝZNAMU POJMU "COMPUTATIONAL THINKING" JF Journal of Technology and Information Education YR 2014 VO 6 IS 1 SP 71 OP 88 DO 10.5507/jtie.2014.006 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201401-0006.php AB Článek představuje koncept "computational thinking" (CT). Tato schopnost "myslet jako informatik při řešení problémů" si v souvislosti s výukou informatiky získává stále více pozornosti. V článku proto stručně probereme a porovnáme několik odlišných vymezení CT, abychom mohli koncept následně srovnat s kategoriemi českému čtenáři bližšími, totiž s klíčovými kompetencemi a gramotnostmi.Ve druhé polovině článku uvedená teoretická vymezení ilustrujeme množstvím příkladů použití CT v životě i ve výuce. Koncept CT poskytuje vhodné východisko pro hledání toho, co v naší výuce "informatiky" zaměřené na používání technologií chybí.