PT Journal AU LESSNER, D TI ANALYZA VYZNAMU POJMU "COMPUTATIONAL THINKING" SO Journal of Technology and Information Education PY 2014 BP 71 EP 88 VL 6 IS 1 DI 10.5507/jtie.2014.006 DE computational thinking; informaticke mysleni; didaktika informatiky. AB Clanek predstavuje koncept "computational thinking" (CT). Tato schopnost "myslet jako informatik pri reseni problemu" si v souvislosti s vyukou informatiky ziskava stale vice pozornosti. V clanku proto strucne probereme a porovname nekolik odlisnych vymezeni CT, abychom mohli koncept nasledne srovnat s kategoriemi ceskemu ctenari blizsimi, totiz s klicovymi kompetencemi a gramotnostmi.Ve druhe polovine clanku uvedena teoreticka vymezeni ilustrujeme mnozstvim prikladu pouziti CT v zivote i ve vyuce. Koncept CT poskytuje vhodne vychodisko pro hledani toho, co v nasi vyuce "informatiky" zamerene na pouzivani technologii chybi. ER