PT - JOURNAL ARTICLE AU - CZECZOTKOVÁ, Blanka AU - PREXTOVÁ, Tatiana TI - TVORBA STUDIJNÍ OPORY PRO ADAPTIVNÍ VÝUKU DP - 2014 Apr 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 57--70 VI - 6 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2014.005 IS - 1803537X AB - Příspěvek pojednává o vyučovacích metodách a vyučovacích stylech učitelů, které lze uplatnit při tvorbě adaptivního studijního materiálu. Studijní materiály jsou zakomponovány do elektronické adaptivní výuky. Adaptivní výuku řídí programový systém pro řízení výuky - virtuální učitel. Podstata virtuálního učitele je následující. Na základě zjištěného individuálního učebního stylu studenta mu virtuální učitel předloží nejvhodnější studijní oporu. Virtuální učitel obsahuje rozsáhlou databázi různých stylů učení, vlastností studentů a pravidla pro tvorbu adaptivních studijních materiálů. Cílem příspěvku je využití vyučovacích metod a vyučovacích stylů učitelů, které virtuální učitel aplikuje při učení jednotlivého studenta. Učení se touto adaptivní formou výuky stává pro studenta efektivnější a přínosnější. Nabyté vědomostí a znalosti se adaptivně otestují.