PT Journal AU NAGYOVA, I TI ZAKLADNI MYSLENKY INFORMATIKY A JEJICH VZTAH K DIDAKTICE INFORMATIKY SO Journal of Technology and Information Education PY 2013 BP 89 EP 95 VL 5 IS 1 DI 10.5507/jtie.2013.013 DE informatika; didaktika informatiky; zakladni myslenky informatiky AB Ucitel informatiky by mel mit jasnou predstavu o obsahu informatiky, o predmetu a metodach jeji prace, o formach jejiho pusobeni ve svete. V matematice, biologii a dalsich predmetech jsou predmet a metody prace staletimi overene. Hlavni predmet zkoumani informatiky se postupne rodi a ve vyvoji jen postupne krystalizuje.Podnetem k sepsani prispevku byla anketa mezi studenty informacnich technologii a informatiky z praxe, ktera potvrzuje trend poslednich let, kdy je informatika ve spolecnosti vnimana hlavne jako technicka disciplina. Prispevek analyzuje jednotlive aspekty informatiky a pokousi se formulovat hlavni predmet zkoumani tohoto oboru lidske cinnosti. Jeho nalezeni je pro didaktiku informatiky dulezite, protoze zasadne ovlivnuje cile a metody jeji vyuky. Prispevek prinasi take namety na prakticke vedeni vyuky studentu, budoucich ucitelu, s cilem priblizit jim teoreticky zaklad informatiky a hranice jejiho zkoumani a pusobeni. ER