RT Journal Article SR Electronic A1 ŠMELOVÁ, Eva T1 PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VERSUS KURIKULÁRNÍ REFORMA JF Journal of Technology and Information Education YR 2013 VO 5 IS 1 SP 31 OP 34 DO 10.5507/jtie.2013.004 UL https://jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201301-0004.php AB Kurikulární reforma, její strategie a uvádění do praxe vyžaduje systematickou a důslednou reflexi, která by měla sledovat její dopad a efekty ve vzdělávání na všech úrovních škol. Revize kurikula by měla reagovat a eliminovat zjištěné problémy, s cílem zvyšovat kvalitu českého školství.Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s aktuálními otázkami probíhající kurikulární reformy v České republice se zaměřením na oblast předškolního vzdělávání v kontextu výzkumu, který byl realizovaný v rámci GAČR na Pedagogické fakultě UP v Olomouci a zabýval se na připraveností dětí k zahájení povinné školní docházky. Výzkum probíhal v letech 2009 - 2012 a poskytl mimo jiné data, která avizují problematické oblasti v předškolním vzdělávání.