PT - JOURNAL ARTICLE AU - LESSNER, Daniel TI - VÝUKA EFEKTIVITY ALGORITMŮ NA GYMNÁZIÍCH DP - 2013 Apr 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 12--20 VI - 5 IP - 1 AID - 10.5507/jtie.2013.002 IS - 1803537X AB - Příspěvek uvádí dílčí výsledky experimentální výuky informatiky na gymnáziích. Výuka informatiky na gymnáziích se zaměřuje především na uživatelské dovednosti a pomíjí vědní stránku informatiky. Přitom z hlediska cílů gymnaziálního vzdělávání se informatika jeví jako slibná oblast, především v souvislosti s klíčovou kompetencí k řešení problémů. Náš výzkum vychází z představy výuky informatiky jako vědecké disciplíny vedle ostatních tradičních vědních předmětů, jako jsou fyzika nebo biologie. Sestavili jsme odpovídající program výuky a otestovali ho na skupině žáků jednoho pražského gymnázia. V tomto příspěvku uvádíme podrobnější popis modulu zaměřeného na problematiku efektivity a výsledky jeho výuky. Ukazuje se, že při vhodném nastavení vzdělávacích cílů je možné i toto poměrně abstraktní a náročné téma do gymnaziální výuky úspěšně zařadit.