PT - JOURNAL ARTICLE AU - FOLTÝNOVÁ, Darina TI - VÝZKUM ROZVOJE AUTOREGULAČNÍCH DOVEDNOSTÍ PROSTŘEDNICTVÍM INFORMAČNÍCH TECHNOLOGIÍ NA PŘÍKLADU ZEMĚPISNÉHO UČIVA DP - 2009 Dec 1 TA - Journal of Technology and Information Education PG - 76--81 VI - 1 IP - 3 AID - 10.5507/jtie.2009.058 IS - 1803537X AB - Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje prostřednictví informačních technologií. Autorka si kladla za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně základní školy a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku autoregulačních dovedností s využitím informačních technologií. Smyslem výzkumu bylo nabídnout námět pro přenesení problematiky rozvoje autoregulace prostřednictvím informačních technologií do konkrétních úkolových situací v zeměpise tak, aby žáci dostali možnost a příležitost nahlédnout do svého myšlení a poznávacích postupů. Výsledky práce dokazují, že výuku zeměpisu lze koncipovat tak, aby žáci používali informační technologie zároveň se smysluplným využívání geografických poznatků s cílem dosáhnout žádoucí úrovně osvojení autoregulačních dovedností.